Monday, February 14, 2011

plain,

sudah jelas waktu dan usia aku makin meningkat.tak pernah terfikir aku akn menghabiskan tahun ke 20 aku dengan kawan2 dan makhluk2 baru bernama bos dan gaji. Entah kenapa tiba2 aku rasa na menulis. mungkin sebab mata aku cargas di depan awek baru aku yg dipanggil desktop. Sedar tak sedar dah na masuk 4 bulan aku kt selayang nii. na menangis pom ada mungkin sbb dgr lagu nii sambil typing.hha (venus infers_London's Raining). Aku rasa aku da mula taw mcm mana susahnya jd pelakon atas pentas dunia nii. Skrip takdir aku ditulis daripada seorang budak2 yang tak dipandang keluarga2 lain(0-12 tahun). Sehinggalah aku dibanggakan mereka2 itu dan menjadi perbandingan anak-anak mereka.(12-18 tahun). Disebabkan terlalu taksub dengan pujian aku kembali jatuh pada mata mereka sehingga saat aku menulis huruf terakhir ayat nii. Tiada apa yang berkekalan, Itulah apa yang pengarah aku (Allah) cuba na sampaikan. Tapi hidup mesti diteruskan. Kayuhan penamat masih jauh lagi. Aku dilahirkan untuk terus berdiri di atas kepala kejatuhan.
    Bagi aku mengejar matlamat hidup tak bermakna kita betul2 inginkannya. Banyak yang perlu ak korbankan. Masa remaja dengan gelak ketawa(enjoy). menghabiskan masa dengan melepak. Itulah remaja. Tapi aku tidak dapat menikmati semua itu dengan jangka masa yg lama. Ini disebabkan aku ingin kembalikan reputasi aku pada mata mereka yg memandang aku sebelah mata. Aku dilahirkan untuk terus berdiri di atas kepala kejatuhan. That's why. Dont ask so damn much quote. Adakah aku menyukainya? TIDAK. Tapi matlamat aku sekarang sudah tidak sama mcm dulu lagi. Bukan semata-mata untuk kekayaan. Selepas berhenti kolej, aku byk berfikir. Apa yg aku inginkan sebenarnya. Jawapannya mmerlukan masa. apa yg aku dapat ialah KEBAHAGIAAN. Susah bagi aku utk mengekalkannya. Kebahagiaan perlukan perkongsian. Part inilah yang aku selalu FAIL. aku gagal disebabkan ego lelaki yg kuat sehingga aku mengenepikan org yang aku cintai. Aku terlalu menyalahkan mereka dalam hal peribadi sehingga aku lupa aku lebih mementingkan matlamat kekayaan daripada jiwa mereka. Maafkan aku terutama sekali kepada NurEisya walaupun aku taw dia ta baca baris2 yg aku tulis nii. Dialah gadis pertama yg berjaya melengkapkan hidup aku. Terlalu lambat untuk aku berkongsi cerita dengannya. Terlalu terlalu lambat. Tapi dalam hati aku berharap sangat yg dia akn bahagia dalam hidup. Sayonara Eisya. Cerita tentang kamu aku da lupuskan  sekarang.

   Mulai sekarang, aku harus menerbitkan buku baru. Buku lama sudah terlalu tebal untuk aku tulis. Cerita didalamnya juga penuh dengan dakwat warna warni. aku sudah melangkah kehadapan. Tiada lagi penyesalan. Tidak perlu lagi untuk menoleh kebelakang. Hiraukan yang lain. Terus ke hadapan!


*PERHATIAN
MUSUH 1 : Tak payohla ekau na susah2 caie kojo aasim. lepak ajo kt umah.
MUSUH 2 : Berjudila aasim. Cepat sikit kaya. dapat bank in byk sikit kat mak bapak kau. Bangga dioghang.
MUSUH 3 : Hang pnat2 keje pasai apa? Jadi anak ikan datin macam aku. Semua support. modal beli kondom  je
aasim        : Jangan sampai aku pijak ludah muka korang.

No comments:

Post a Comment